NEDELJA

09:00 DO 10:00

  • Gregor Sobočan 

    Kaj lahko pričakujete? 

    V svetu treniranja obstaja ogromno programov, različnih metod ciklizacije, sestavljanje mikro, mezo in makroviklov. Verjetno vsi poznate zgodbo o »Milo of Croton«, dečku, ki je dvignil mahjenga telička, ko se je skotil, kasneje pa dvignil bika.
    Zgodba gre tako, da je vsak dan dvignil malega bikca. In kakor je bikec rasel, tako je deček postajal fant, in seveda je moral postajati močnejši. Temu se reče zakon “nadobremenitve.” Na žalost pa tako ne gre v resničnem življenju zaradi marsikatere omejitve.

    Razvijajo se razne oblike treniranja, delitve treniranja in pa seveda kar nekaj različnih oblik progresij. Nekaj najbolj znanih: linerana, stopničasta, konjugirana, unidulatna, in pa dvojna progresija.

    Pri treniranju s Kettlebelli je najbolj znana trojna progresija, ki omogoča konstantno napredovanje. Sicer je Kettlebell Lifting zelo specifičen šport, ki ga v druge športe težko vključujemo. Lahko pa uporabimo trojno progresijo, sploh kadar govorimo o kapaciteti neke mišične kvalitete (maksimalna/relativna moč, anaerobna laktatna in pa mišična vzdržljivost ter kratko in dolgotrajna vzdržljivost).

    Kadar treniramo vrhunske športnike, moramo za trening izbrati vaje in orodje, ki zagotavlja naslednje tri stvari:

    • Minimalna možnost poškodbe
    • Relativno nizka tehnična zahtevnost
    • Možnost majhnih skokov pri intenzivnosti (teži)

    Kettlebell zadostuje prvim dvema, problem nastane pri tretji točki, saj je potrebno imeti kar precej Kettlebellov, da omogočimo majhne preskoke pri teži.

    Kaj torej je trojna progresija?

    S katero vajo jo najlažje vključimo v trening in kako se ciklizira za določen namen? 

    Vse to in še mnogo več praktičnih nasvetov na delavnici kongresa.

  • Blaž Bertoncelj

    V jogi obstajata dva načina izvajanja asan (jogijskih položajev). Tradicionalno gledano se je vedno uporabljal statični način. Vsak jogijski položaj se je nekaj časa zadrževal nepremično. V sodobni jogi, na katero je vplival indijski profesor Krishnamacharya, pa uporabljamo tudi dinamično prakso joga asan. V Indiji se takšen pristop izvedbe joge imenuje vinjasa krama.

    V tej uri vas bo Blaž vodil v progresivno in sistematično izvedbo različnih skupin asan, ki se bodo izvajale dinamično na samostojen in povezani način. Vsak gib bo specifično povezan z dihom.
    Pripravite se na uro, ki bo zahtevala od vas dobro sposobnost usmerjanja telesa, diha in uma zato, da boste bolj učinkovito in sočasno varno prebudili in izboljšali telesni potencial moči, gibljivosti in na koncu, tudi sproščenosti telesa in uma.

  • Katarzyna Chruslak

    Kaj lahko pričakujete? 

    Pozicija naše glave lahko močno zaznamuje celotno počutje. Pomik glave le za nekaj centimetrov lahko bistveno poveča obremenitev mehkih struktur in celotne hrbtenice ter povzroči celo verigo simptomov, ki izžarevajo v glavo, ramenski obroč in zgornje okončine.  Na predavanju boste spoznali ključ do pravilne poravnave vratnega dela hrbtenice in glave.

  • Žan Zupančič in Matjaž Macuh

    Kaj lahko pričakujete?

    • Energijske potrebe športnikov. 
    • Potrebe športnikov po makrohranilih. 
    • Najbolj kritična mikrohranila za zmogljivost ter najpogostejša prehranska pomanjkanja in kako jih odpraviti. 
    • Mesto prehranskih dopolnil v športu. 
    • Katera prehranska dopolnila so v različnih športnih situacijah dejansko uporabna ter njihov mehanizem delovanja in način jemanja. 
    • Na kaj moramo biti pazljivi pri uporabi prehranskih dopolnil? Varnost uporabe prehranskih dopolnil in certifikati čistosti. 

10:30 DO 11:30

  • Jure Gubanc 

    Kaj lahko pričakujete? 

    V tej delavnici vam bo Jure Gubanc ali Mehanik hrbta predstavil svojo pot vse od sodelovanja z dr. McGillom, prevoda knjige Mehanik hrbta in razvoja svoje metodologije obravnave različnih strank z bolečinami preko prakse. 
     
    Izvedeli boste zakaj prihodnost zdravstva sloni na trenerjih in zakaj je vaša odgovornost, da ljudem odpravite bolečine in jih zopet popeljete na pot neodvisnosti. Če bo civilizacija obstala, potem ste trenerji in gibalni strokovnjaki najpomembnejši ljudje zdravstva, čeprav se tega niti še mnogi ne zavedate. Večino današnjih bolečin in poškodb ima vzrok v porušenih gibalnih vzorcih in neprimerni količini obremenitev, ki ne dohaja rehabilitacijskega potenciala telesa. In te probleme bo moral znati reševati trener, sicer bo marsikdo ostal brez dela ali pa bo celo ustvarjal poškodbe in bolečine.
     
    Izvedeli boste kako v svetu polnem informacij in šuma ustvariti metodološki okvir in filozofijo, ki vam omogoča, da z metodo preizkušanja razvijete miselni vzorec, ki se stalno posodablja in odvrže nepotrebne informacije ter obdrži bistvo. V tem svetu je zmagovalec tisti, ki razume, da je svet kompleksen in preprost hkrati. Trener je namreč učitelj in pomembno je samo znanje, ki ste ga sposobni podati naprej svoji stranki. Pri tem je zelo pomembno, da znate stranko čim manj obremenit z informacijami a jo hkrati naučiti zgolj bistvo. 
     
    Najpomembnejše kar vam opredavatelj obljublja, so primeri iz  prakse. Najrazličnejši uspehi in neuspehi iz katerih boste videli kaj vse kar ste morda tradicionalno mislili, da ni domena vaših kompetenc – pravzaprav je vaša domena. Spoznali boste, da neuspehov ni. 
     
    Cilj delavnice je, da se boste iz različnih primerov naučili ter povzeli čimveč izkušenj, da lahko samozavestno začnete reševati probleme in bolečine mnogih ljudi. 
  • Tadeja M. Zečević

    BODYART
    Je trening, ki temelji na  5 elementih tradicionalne kitajske medicine. Vaje za moč, prožnost in ravnotežje so med sabo tekoče  povezane, sama vadba  pa obsega 3 nivoje življenja: telo, um in dušo. Vdihni pozitivno, izdihni negativno. Stabilnost, koordinacija, dobro počutje, izboljšana drža, preprečevanje bolečine v hrbtu ter zmanjšanje stresa, so pozitivni učinki edinstvenega treninga. Z rednim treningom se poveča gibljivost, prožnost in vzdržljivost telesa, prav tako, pa se naučimo umiriti in zjasnili svoj um ter izboljšati tehniko dihanja. Pri vadbi smo v stiku s samim seboj in ustvarjamo harmonijo. Vadba je primerna za vsakogar. BODYART se vedno osredotoča na celost telesa, duha in duše brez kakršnega koli duhovnega ali verskega ozadja. Vaje so vse terapevtsko in funkcionalno testirane. Ob redni vadbi se dosežejo številne zdravstvene izboljšave. Zato je BODYART že večkrat dosegel razna priznanja v ZDA in je doslej edino usposabljanje, ki je naredilo preskok iz Evrope v ZDA in ne obratno.
    Vadimo na podlogi, v nogavicah ali bosi.

    BODYART Dynamic 
    je intenzivna oblika BODYART treninga. V glavnem delu vadbe, posamezne položaje povežejo z dinamičnim zaporedjem. Če ste navdušeni nad tokom položajev in doživljate svoje osebne omejitve med vadbo, naj bo tokratni trening del vaše tedenske vadbe!
  • Anja Gržinič

    Kaj lahko pričakujete? 

    V vadbi »Reformirajmo blazino« bomo spoznali vaje, ki se sicer izvajajo v pilates studiu na različnih napravah (aparatussih) ter jih prilagodili tako, da bodo delovale tudi, če imamo na voljo samo blazino.

    Pri vajah bomo poskušali začutiti bistvo pilatesa (ki ga reformer in ostale pilates naprave še dodatno osvetlijo) – gibanje iz centra in večsmerno podaljševanje.

    Vadba vam bo ponudila nove ideje za dopolnitev vadbe na blazini in posledično vam in vašim vadečim ponudila večjo učinkovitost pilates treninga ravno zato, ker črpa iz celotnega pilates sistema, ki ga je ustvaril Joseph Pilates.

  • Feniks coaching – Petra in Robi Podlipnik

     

    Kakšna je motivacija vaše stranke po parih mesecih treninga? Je enako visoka, kot na začetku? Kako pomagate svojim strankam pri upadu volje in katera orodja vas lahko ločijo od povprečja, da postanete vrhunski?

    Recept rešuje 3 konkretne izzive:

    ·        Zakaj večina ciljev ne dočaka realizacije

    ·        Stanje FLOW – dolgoročno zadovoljstvo strank

    ·        Trener kot coach

12:00 DO 13:00

  • Jure Gubanc 

    Kaj lahko pričakujete? 

    V tej delavnici vam bo Jure Gubanc ali Mehanik hrbta predstavil svojo pot vse od sodelovanja z dr. McGillom, prevoda knjige Mehanik hrbta in razvoja svoje metodologije obravnave različnih strank z bolečinami preko prakse. 
     
    Izvedeli boste zakaj prihodnost zdravstva sloni na trenerjih in zakaj je vaša odgovornost, da ljudem odpravite bolečine in jih zopet popeljete na pot neodvisnosti. Če bo civilizacija obstala, potem ste trenerji in gibalni strokovnjaki najpomembnejši ljudje zdravstva, čeprav se tega niti še mnogi ne zavedate. Večino današnjih bolečin in poškodb ima vzrok v porušenih gibalnih vzorcih in neprimerni količini obremenitev, ki ne dohaja rehabilitacijskega potenciala telesa. In te probleme bo moral znati reševati trener, sicer bo marsikdo ostal brez dela ali pa bo celo ustvarjal poškodbe in bolečine.
     
    Izvedeli boste kako v svetu polnem informacij in šuma ustvariti metodološki okvir in filozofijo, ki vam omogoča, da z metodo preizkušanja razvijete miselni vzorec, ki se stalno posodablja in odvrže nepotrebne informacije ter obdrži bistvo. V tem svetu je zmagovalec tisti, ki razume, da je svet kompleksen in preprost hkrati. Trener je namreč učitelj in pomembno je samo znanje, ki ste ga sposobni podati naprej svoji stranki. Pri tem je zelo pomembno, da znate stranko čim manj obremenit z informacijami a jo hkrati naučiti zgolj bistvo. 
     
    Najpomembnejše kar vam opredavatelj obljublja, so primeri iz  prakse. Najrazličnejši uspehi in neuspehi iz katerih boste videli kaj vse kar ste morda tradicionalno mislili, da ni domena vaših kompetenc – pravzaprav je vaša domena. Spoznali boste, da neuspehov ni. 
     
    Cilj delavnice je, da se boste iz različnih primerov naučili ter povzeli čimveč izkušenj, da lahko samozavestno začnete reševati probleme in bolečine mnogih ljudi. 
  • Asja Pajk 

    Kaj lahko pričakujete?
    Po ritmu glasbe sestavljena funkcionalna vadba, pri kateri se osnovni gibalni vzorci povežejo v enostavne kombinacije, primerne za vse nivoje vadečih. Z vadbo razvijamo predvsem koordinacijo in vzdržljivost, pa tudi moč in stabilizacijo.

  • Špela Jakša

     

    Za sestavo uspešnega vadbenega programa je pomembno osnovno poznavanje in razumevanje
    struktur ter funkcij glavnih sistemov človeškega telesa, kar pomembno določa uspešnost
    komunikacije z vadečimi. Dovolj široka baza znanja omogoča dobro demonstracijo, kvalitetno
    ubeseditev in korekcijo morebitnih napak, ki se lahko pojavijo med vadbo. S poznavanjem anatomije
    vezivnega tkiva lažje razumemo namen in vpliv določene vaje na posameznika.
    Fascija je oblika veznega tkiva, ki prežema človeško telo. Elastične cevaste niti v obliki nepravilne
    prostorske mreže obdajajo, oblikujejo in povezujejo telo od površine kože do jedra celice, od
    podkožja do organov, od mišic do živcev in od, žil do kosti. Je skoraj neločljiva od vseh struktur v
    telesu in ustvarja neprekinjeno povezavo med posameznimi tkivi, zaradi česar njene plasti težko
    ločujemo in poimenujemo. Telesu daje obliko in omogoča gibanje, komuniciranje in delovanje,
    podpira, ščiti, povezuje in razvaja mišične, skeletne in visceralne strukture organizma. Mreža
    vezivnega tkiva, brez začetka ali konca zajema skoraj vse v telesu. Metaforično bi lahko rekli, da je
    vsak del telesa zaprt v tanko vrečko, znano kot vezivno tkivo. Te vrečke so med seboj povezane v
    obsežni mreži, ki ohranjajo vse dele telesa na svojem mestu. Kar se dogaja v enem delu telesa, preko
    posebnih povezav, vpliva na celotno telo. Te medsebojne povezave imenujemo miofascialne linije.
    Miofascialne linije so sestavljene iz membran in ligamentov, površinskega in globokega vezivnega
    tkiva, mišic, kosti in notranjih organov, preko katerih se prenašajo sile. Preko miofascialnih linij
    ustvarjamo stabilnost, odpornost, moč, prožnost in elastičnost. Tako strukture vezivnega tkiva
    ohranjajo neposreden stik med vsemi deli dela, omogočajo tekoče in uravnoteženo gibanje ter
    učinkovito držo.
    Za uspešno oblikovanje vadbenih programov je pomembno razumeti in prepoznati osnovne razlike v
    zgradbi vezivnega tkiva med posamezniki. Splošne značilnosti kvalitetnega programiranja temeljijo na
    izboru vaj, ki naj bodo izbrane tako, da zagotovijo čim večjo raznolikost gibalnih izkušenj na podlagi
    katerih se aktivirajo procesi potrebni za preoblikovanje starih in ustvarjanje novih gibalnih vzorcev.
    Spoznajte zakonitosti, ki bodo spremenile vaš pogled na vadbeno programiranje.

    • Program Skupaj za zdravje in interdisciplinarne obravnave na področju telesne dejavnosti v Centrih za krepitev zdravja in Zdravstvenovzgojnih centrih (Andrea Backović Juričan, NIJZ in Sekcije fizioterapevtov za krepitev zdravja pri ZFS)
    • Priporočila za gibalne obravnave z prebolevniki COVID-19 (dr. Suzana Pustivšek, NIJZ)
    • Pogled Združenja kineziologov Slovenije na interdisciplano sodelovanje in izkušnje v praksi (Sara Rojnik, ZKS in CKZ Lenart)  
    • Pomen interdisciplinarnosti v športu (Eva Uršej, Sekcija fizioterapevov v športu pri ZFS)
    • EU smernice za srčno-žilne bolnike (predstavnik Društva za srce in ožilje)

ODMOR

__

14:00 DO 15:00

  • Marko Mrak

    Kaj lahko pričakujete? 

    Predavanje v katerih se prepleta praksa in temelji na poznavanju funkcionalnega gibanja in treninga na osnovi 4ih temeljev funkcionalne vadbe.

    Razumevanje koncepta treninga, funkcionalnosti ter sestava programa vadbe.

  • Milan Hosta

    Kaj lahko pričakujete? 

    Na delavnici povežite telo, um in duha v nedeljivo celoto, razvijte pravo senzibilnost pri soočanju s tiste vrste stresom, ki počasi a vztrajno nažira dobro počutje posameznika. Odprite dihalne poti in ožilje, ter spoznajte učinkovite načine dihanja. 

  • Tadeja M. Zečević

    Je trening, ki temelji na  5 elementih tradicionalne kitajske medicine. Vaje za moč, prožnost in ravnotežje so med sabo tekoče  povezane, sama vadba  pa obsega 3 nivoje življenja: telo, um in dušo. Vdihni pozitivno, izdihni negativno. Stabilnost, koordinacija, dobro počutje, izboljšana drža, preprečevanje bolečine v hrbtu ter zmanjšanje stresa, so pozitivni učinki edinstvenega treninga. Z rednim treningom se poveča gibljivost, prožnost in vzdržljivost telesa, prav tako, pa se naučimo umiriti in zjasnili svoj um ter izboljšati tehniko dihanja. Pri vadbi smo v stiku s samim seboj in ustvarjamo harmonijo. Vadba je primerna za vsakogar. BODYART se vedno osredotoča na celost telesa, duha in duše brez kakršnega koli duhovnega ali verskega ozadja. Vaje so vse terapevtsko in funkcionalno testirane. Ob redni vadbi se dosežejo številne zdravstvene izboljšave. Zato je BODYART že večkrat dosegel razna priznanja v ZDA in je doslej edino usposabljanje, ki je naredilo preskok iz Evrope v ZDA in ne obratno.
    Vadimo na podlogi, v nogavicah ali bosi.

     

    BODYART Mobility je popolni bodyART trening, ki se osredotoča na izboljšano gibljivost vaših sklepov in hrbtenice. Ko gre za boljše uravnavanje in lajšanje mišične napetosti je mobilizacija  KLJUČNA!
    Naj vas sposobnost telesa, lepota giba in umirjenost, popeljejo v svet terapevtske BODYART vadbe, ki jo bo predstavila osebna trenerka in  PRVA BODYART inštruktorica v Sloveniji  Tadeja Markoja Zečević. 

15:30 DO 16:30

  • Kristina Žagar

    Kaj lahko pričakujete? 

    Kako v redno vadbo vključiti ljudi s posebnimi potrebami.
    Tako, kot je redna športna vadba pomembna za razvoj in dobro počutje ljudi, velja enako za invalide.
    Tudi pri njih je gibanje bistvenega pomena za njihovo vsakdanje življenje in njihov gibalni in tudi mentalni napredek. V skupino ljudi s posebnimi potrebami spadajo: gibalno ovirani ljudje, gluhi in
    naglušni, slepi in slabovidni, ljudje z motnjo v duševnem razvoju in motnjami avtističnega spektra.
    Tekmovalni šport za invalide tudi pri nas dobiva na veljavi in se širi. Poleg tekmovalnega športa pa je pomembna tudi njihova rekreativna športna dejavnost, ki ima še veliko možnosti za napredek in razvoj.
    Na predavanju bodo predstavljene posamezne skupine invalidnosti, specifike in značilnosti za posamezne skupine in pristopi, kako pričeti vadbo s takšno osebo. Kdaj imate, kot trener dovolj znanja,
    da takšno osebo sprejmete kot svojo stranko in kdaj je boljše, da se pred samo vadbo pogovorite z zdravnikom, fizioterapevtom in rehabilitacijskim centrom. Ljudje s posebnimi potrebami so kot ti in jaz, del družbe in del nas.

  • Nina Jeram 

    Kaj lahko pričakujete? 

    V hitenju in naglici, ter želji, da bi že končali trening, pa najsi bo to tek, vadba v fitnesu, skupinska vadba, vse prevečkrat pozabimo na pomembno komponento-raztezanje.  Kaj šele, da bi si zanj vzeli celo uro.

    Na tej delavnici bomo storili prav to, posvetili se bomo svojemu telesu, na miren, sproščujoč način bomo dodobra raztegnili mišice in opravili kakšno dihalno vajo. Spoznali  se bomo z vajami, primernimi za svoje vadeče v zaključnem delu vadbene enote, ali dobili idejo, kako oblikovati samostojno vadbeno enoto raztezanja, kako napredovati v gibljivosti, ter kako vključiti nove vaje.

  • Špela Jakša

    Za razumljivejši proces učenja smo telo razdelili na živčno-mišično-vezivni sistem, srčno-žilni sistem,
    respiratorni sistem, limfni sistem in tako naprej. Vsako področje je sisteme razdelilo na prekate, za
    lažje razumevanje delovanja in predvsem zaradi lažjega učenja. Vendar v resnici telo deluje kot
    celota, saj je povezana preko miofascialnega omrežja. Ob gibanju enega dela telesa se odzove
    celotno telo. Nič v telesu ni stabilno, vse se ves čas giblje in je v dinamičnem ravnovesju. Zato je
    pomembno, da telo obravnavamo kot povezan sistem. Tako je občutek zakrčenosti mišice lahko
    posledica nezadostne preskrbe vezivnega tkiva z vodo, spremenjenega dihalnega vzorca, čustvenih
    obremenitev, prisilne drže, premalo gibanja, zabrazgotinjenega tkiva, nezadostnega vnosa vode ali
    ostalega.
    Predstavljena miofascialna vadba pilatesa bo namenjena splošni populaciji za ohranjanje in dvig
    splošne telesne pripravljenosti, kot preventiva pred poškodbami, za izboljšanje kakovosti gibanja in
    vsakdanjega življenja, ter tudi pri vrhunskih športnikih, kjer je poudarek na izboljšanju mišičnega
    ravnovesja in s tem specifičnih gibalnih vzorcev, ki so podvrženi športnim zahtevam. Osnovni pripomoček bo lastno telo in vadbena blazina.